Jednomotorový turbovrtulový
nepřetlakovaný hornoplošník s pevným podvozkem pro krátké
tratě. Typicky je používán jako regionální airliner pro
přepravu osob, či jako feederliner pro přepravu nákladů z
menších letišť na hlavní letiště – huby (typicky FedEx).
Existují ale i varianty hlídkovací, záchranářské a průzkumné.
Kromě kolového pevného podvozku se vyrábí i verze s plováky,
lyžemi a velkými koly pro nezpevněný terén.
Letoun je certifikován na ovládání jedním pilotem, mohou samozřejmě létat dva.
Pohon zajišťuje motor PT6A-114
o výkonu 675hp s třílistou stavitelnou vrtulí Hartzell s plným
praporováním a reverzem.
Letoun dosahuje v hladině maximální
rychlosti 300 kmh (161 kts), minimální „kochací“ rychlost
je 130 kmh.
S maximálním palivem činí
vytrvalost sedm hodin a dolet 1500 km.
Dostup (bez kyslíku) je 12000
stop.
Kód ICAO je „C208“,
turbulence v úplavu (wake turbulency, WTC) je lehká.
Model do XPLANE připravilo Carenado a je to špica, jak je u nich ostatně zvykem.