neděle 17. července 2011

Z Chorvatska do Španělska s Dashem

Jeden z uživatelů Dash8 si stěžoval, že mu nevystačí palivo ze Zagrebu do Madridu.
Je to v reálu na nasazení turbopropu přeci jen daleko, ale stačit by mělo - tak jsem to vyzkoušel.


Foto: Dash nad Rijekou

Route plan for FL240, 952 nm:
LDZA KOTOR RJK NAKIT ROTAR CHI ROVIG FER BOA LUPOS KALIK GEN LAGEN ENOBA BORDI KOLON GANGU PADKO DIVKO NILDU BISBA BGR LANDA BCN NOVAS SENIA DORMI CRETA NEXAS TERSA LEMD

Alternate airport Zaragoza, 152 nm:
LEMD CJN TUMIL LEZG

Fuel plan:
Taxi and APU: 200 lbs
Fuel plan per route: 1000 nm .. 7333 lbs
Contingency +5%: 367 lbs
Fuel plan per alternate: 170 nm .. 1195 lbs
Holding: 0 lbs
IFR Reserve ( 30 minut ) : 1328 lbs
Captain fuel: 0 lbs
Fuel total: 10423 lbs (max fuel 11830 lbs)

Load and balance manager:
Tank1 5250 lbs
Tank2 5250 lbs
Passengers: 60, Weight 8890 lbs
Cargo weight: 1110 lbs (210+650+250)
Zero fuel weight: 50482 lbs
Gross weight: 60982 lbs

Total fuel: 10423 lbs
Block to block time: 06:54 - 10:13 (3:19)
Used fuel: 7053 lbs (computed fuel 7333)
Remaining fuel on Madrid stand: 3370 lbs
Acceptable value is 2523 lbs and more (ALTERNATE + IFR RESERVE)
Flight status: OK

Spotřeba paliva odpovídá velmi slušně, poklona autorům!

(Problém dotyčného byl v tom, že nechal zapnuté APU po celou dobu letu. Což je zakázané a v reálu i nemožné - samo se vypne jak podvozek ztratí kontakt se zemí).